Każdy z nich musi wykonać 45 min przerwy między jazdami. Obaj mają tylko 24 godziny na zakończenie kolejnego odpoczynku dziennego. Obowiązkowo należy pamiętać, że warunkiem aby załoga była stworzona zgodnie z przepisami jest równoczesne zakończenie pracy przez obojga kierowców.
Gdy wysiądzie jeden kierowca lub zostanie podmieniony???
„Kierowcy rozpoczynający pracę w Bydgoszczy, jadą w trasę zajmującą razem 15 godzin. Wracają przez Inowrocław gdzie jeden z kierowców wysiada.”
Gdy zdarzy się taka sytuacja, drugi kierowca nie może dalej sam prowadzić pojazdu, ponieważ nie jechałby już w załodze. Po opuszczeniu pojazdu przez jednego z kierowców, drugi kontynuowałby jazdę jako „obsada jednoosobowa”.
W tym przypadku drugi kierowca wykorzystał już limit swoich (15 h) godzin i powinien rozpocząć odpoczynek dzienny. Czyli nie może kontynuować jazdy w pojedynkę.
Z kolei, gdyby jeden z kierowców wysiadł, a na jego miejsce wsiadłby nowy - trzeci kierowca, nadal w pojeździe była by obsada dwuosobowa i osoby znajdujące się w samochodzie mogłyby kontynuować pracę.
Poniżej przedstawiono przykłady, gdy wysiada pierwszy kierowca, a drugi chce kontynuować dalej jazdę.
Poniżej przedstawiono kolejny przykład który ilustruje pracę załogi wieloosobowej.
W innym przypadku gdy, pracę rozpoczyna pierwszy i drugi kierowca. Po 9 godzinach pierwszy kierowca opuszcza auto. Na jego miejsce wchodzi kierowca nr. 3 i kontynuuje pracę z drugim kierowcą. Maksymalny czas w którym ta załoga musi rozpocząć okres odpoczynku mija po upływie 21 godzin od rozpoczęcia pracy w pierwszej załodze kierowców.
„Dlatego, że w 30 godzinach muszą wykonać 9 godzinny odpoczynek.”