blog.etransport.pl
Marcin63
  
Druga żona
2012-05-05

My – zawodowi kierowcy –powinniśmy „czuć” nasz wóz. Spędzamy z nim i w nim ogromniedużo czasu. Często-gęsto dużo więcej niż ze swoją ślubnążonką. Moja małżonka zawsze mówi, że ja mam dwie żony –jedną w domu a drugą – tę kosztowniejszą - w pracy. No cóż –mam szczęście, że nie jest o nią zazdrosna. Żart żartem ale to„czucie” trucka jest bardzo ważne bo decyduje o tym czydojedziemy do celu i wykonamy naszą pracę. Mogłoby się zdawać, że każdy kierowca powinnien znać swoją maszynę ale wierzcie mi, że tak nie jest i to jest źródło wielu problemów – także itych związanych ze słynną czystością spalin, o którejwspomniałem wczoraj przy okazji narzekania na „laboratoryjne”podejście do truckingu.

Przede wszystkim każdykierowca powinien być trochę mechanikiem. Powinnien umieć –jeśli już nie naprawić – to przynajmniej zdiagnozować problem.To w kapitalny sposób ułatwia rozmowę telefoniczną gdy wzywamymechanika.

Jeszcze ważniejsze jestrygorystyczne przestrzeganie prawidłowej obsługi technicznej.Wymiana olejów, filtrów, płynów, smarowanie, staranny przeglądwszystkich systemów jest nie do przecenienia!

Ileż razy zdarza się, żekierowca odkłada smarowanie, zapomina, lekceważy aż do momentu gdywidzi w lusterku dym palącego się koła!A wtedy jest już za poźno!Nasz truck żyje i przekazuje nam sygnały. Mówi do nas. Mówikażdym odgłosem, każdą nierównomiernością, każdym zgrzytem.Tak jak żona!

W naszym truckerskimświatku przyjęło się mówić, że w Stanach i Kanadzie nie ma nadobrą sprawę miejsca, do którego nie dojechałby mechanik lubpomoc drogowa mogąca zholować cały nasz zestaw do garażu. Toprawda ale nie zupełna. Otóż może się zdarzyć, że znajdziemysię poza zasięgiem naszego telefonu a silnik akurat przestaniepracować, zrobi się ciemno i na highway spłynie zimno albo możenawet wielkie zimno. Może być zawieja, marznący deszcz i pusta, wymarła droga, na której od paru godzin nie widzieliśmy żywegoducha. Sądzicie, że coś wymyślam? Nic podobnego! Byłem w takiejsytuacji więc wiem. I to nie tak daleko. Ot – głupie paresetkilometrów na północ. Niby nic ale po paru godzinach oczekiwaniamoże się zdarzyć, że zaczniemy się czuć trochę nieswojo...

Truck musi być sprawny!Super sprawny! Nawet najmniejsza usterka pozostawiona samej sobie –odezwie się okrutnym głosem w chwili gdy się tego najmniejspodziewamy!

Trucker musi znać i czućswojego przyjaciela Macka, Freightlinera, Pete'a, Volvo czy jakby sięnie nazywał.

Tak jak wspomniałem towszystko wiąże się też z czystością spalin bo zadbanewtryskiwacze, czyste filtry i starannie sprawdzony układ wydechowywpłyną na nią w decydującym stopniu.

O czym ja zresztąpiszę?!? Przecież każdy dobrze wie jak postępować z własnążoną! Ostatecznie to jego najlepszy Przyjaciel!!!

Marcin63
Wasze komentarze (0) »
Skomentuj »

etransport.pl - nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum i autorów publikacji na stronach parking.etransport.pl. Osoby zamieszczające wypowiedzi i publikacje naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.