blog.etransport.pl
Trans Expert - Specjalistyczne porady dla przewoźników
  
Dublowanie jest w modzie
2011-07-04
Periodyk Inspekcji Transportu Drogowego podczas kontroli w firmie.

Ostatnimi czasy Inspekcja zażądała dublowania dokumentów, a mianowicie Zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu. Jeszcze niedawno podczas szkoleń i spotkań prowadzonych przez różne inspektoraty w stowarzyszeniach i innych instytucjach państwowych Inspektorzy nieraz powtarzali: „NIE MA SENSU DUBLOWAĆ DOKUMENTÓW”.

Jak to działało do wydania „Nowej Urlopówki”, czyli nowego zaświadczenia o działalności?

Wiadome jest, że kierowca w trasie, nie jest w stanie sam sobie wystawić zaświadczenia o nie prowadzeniu pojazdu. Takie zaświadczenie powinno wystawiać się kierowcy komputerowo wraz z podpisem pracodawcy. Zaświadczenie takie powinno się wystawiać kierowcy, podczas każdego odpoczynku trwającego powyżej 24 godzin. W momencie, kiedy kierowca odbiera takowy odpoczynek w trasie, zobowiązany jest on go udokumentować. Kierowcy dokumentują taki odpoczynek na rewersie tarczki, bądź uzupełniają to wpisem manualnym w tachografie cyfrowym. Dzięki temu cały wyjazd kierowcy w trasę jest w 100 % udokumentowany na zapisach analogowych bądź cyfrowych.

I takie udokumentowanie aktywności kierowcy wystarczało jeszcze niedawno w zupełności podczas kontroli w trasie jak i przedsiębiorstwie. W pewnym momencie tj. grudzień 2009 (marzec 2010) wyszło nowe zaświadczenie o działalności (Urlopówka). Krótko po tym czasie Inspekcja Transportu Drogowo zaczęła trochę inaczej patrzeć na kontrolę kierowców na drodze jak i firmie.

Podczas kontroli w firmie wymagane jest udokumentowanie 24 godzin pracy kierowcy przez 365 dni w roku. Niestety takie uzupełnienie dokumentów jak przedstawiono wyżej dla Polskiej Inspekcji Transportu Drogowego nie jest wystarczające, choć jest udokumentowane 100% aktywności. ITD podczas kontroli w firmie za każdą tarczkę uzupełnioną ręcznie podczas odpoczynku tygodniowego będzie żądać Urlopówki. W momencie, kiedy kierowca w trasie odbiera odpoczynek tygodniowy rejestruje go manualnie/ręcznie tak jak robił to do dotychczas, lecz po powrocie na bazę powinniśmy mu się uzupełnić wszystkie takie odpoczynki zaświadczeniem i z takim kompletem dokumentów nasz pracownik jest gotowy do kolejnego wyjazdu. Oczywiście w momencie, kiedy kierowca takie zaświadczenie otrzyma nie pozbywa się tarczek, które przygotował podczas swojego odpoczynku tygodniowego.

W firmie wiec archiwizujemy tarczki wypisane ręcznie i Urlopówki, oczywiście nie zapominamy o pobieraniu danych z karty i tachografu.

Łukasz Filipiak
www.transexpert.pl

Łukasz Filipiak, Trans Expert
Wasze komentarze (0) »
Skomentuj »

etransport.pl - nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum i autorów publikacji na stronach parking.etransport.pl. Osoby zamieszczające wypowiedzi i publikacje naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Łukasz Filipiak, Trans Expert o sobie

Trans Expert Specjaliści w czasie pracy kierowców -porady prawne -audyty przed kontrolą ITD oraz PIP w firmie -pomoc przy rozliczaniu czasu pracy kierowców -pomoc przy doborze systemu rozliczeń kierowców