blog.etransport.pl
Truck'N'Roll
  
Zarobki - legenda i prawda (2).
2012-03-09

To wszystko co do tej pory napisałem dotyczy pracy lokalnej. Ci, którzy wożą kontenery z terminalu kolejowego do odbiorcow na bliskim terenie mogą być płaceni od "ruchu" czyli od dostawy. Stawka z góry ustalona. Co by nie powiedzieć,  tak jak wspomniałem, roczne zarobki kompanijnego kierowcy wynoszą od 40.000 dol. do 70.000. Także i ten przedział nie musi odnosić się do każdej pracy. Wahnięcia są znaczne w zależności od nasilenia pracy, ilości przepracowanych godzin itd. Muszę jednak przyjąć jakieś średnie wartości bo inaczej pogubimy się w gąszczu najróżniejszych rodzajów prac, systemów płac itp. Generalnie rzecz biorąc trucker jeżdżący lokalnie jest w pracy 8 do 12 godzin dziennie i wraca na noc do domu. Czy te zarobki są duże? Na pewno nie! To jest bardzo średnia płaca. Niemniej tego typu praca ma parę zalet kompensujących skromne stosunkowo pieniądze.
Przede wszystkim jeśli ma się czysty "rekord" czyli "historię pracy" i nie ma się żadnych "haków w życiorysie" w rodzaju jakichś tam kolizji z prawem to nigdy nie będzie się bez pracy! To jest ważne. Na przestrzeni ostatnich 30 lat nie zdarzyło się żeby kierowcy nie byli potrzebni! Zawsze ich mało! I coraz mniej ludzi chce jeździć! Co ja mówię 30 lat!?! Od czasu Wielkiej Depresji lat trzydziestych, poprzez powojenną prosperity aż do dnia dzisiejszego zawsze potrzebowano kierowców. I zawsze popyt przewyższał podaż!  
To jest jedna zaleta.
Drugą jest pewna niezależność, która stanowi przeogromną wartość i pracę truckera przeciwstawia pracy w fabryce czy nawet w biurze!
Nawet pracując na mieście! Nawet wtedy gdy pracuje się na małym terenie! Nawet wtedy trucking daje poczucie swobody! Nikt nad tobą nie stoi! Nikt ci nie zagląda przez ramię co robisz! Masz ogromny obszar podejmowania decyzji a nade wszystko masz poczucie odpowiedzialności! 
Te dwie zalety bardzo często stawiane są nawet przed pieniędzmi.
No ale mówimy o pieniądzach. 
Cały czas trzymam się pracy lokalnej. Powtarzam to do znudzenia bo ta praca i praca na highwayu czyli na dalekich dystansach to dwa różne zwierzęta. Będę więc o nich mówił osobno. 


Marcin63
Wasze komentarze (0) »
Skomentuj »

etransport.pl - nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum i autorów publikacji na stronach parking.etransport.pl. Osoby zamieszczające wypowiedzi i publikacje naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.